Alla inlägg den 19 oktober 2007

Av bohusstickan - 19 oktober 2007 13:54

Jodå, vi utbytte hemlisar i Textilgruppen igår. Jag fick ett jättevackert Regia-garn samt ett mönster till sockor (bilden gör inte garnet rättvisa). Jag misstänker starkt att paketet är från Marie, vår "sock-tokiga". Men, men, man vet aldrig...

Funderar på att göra om mönstret lite, med lite spets kanske? Det ska bli jättekul!                                


 Lånade en ny stickbok på biblioteket förut; "Sticka" av Elisabeth Norinder. Men den var faktiskt inte alls speciellt kul. Men kanske bra för någon som är helt ny på stickning, för den var ganska informativ.

Tänkte dock sno två idéer; glasögonfodralet och herrmössan.

Det blir bra presenter till mamma, som alltid tappar bort sina glasögon, och till mösstokige sonen.

        Och att tova (fodralet) ska

bli spännande, det har jag aldrig gjort förut (mer än ofrivilligt...)


         
     

Av bohusstickan - 19 oktober 2007 13:50


Maken får högsta betyg!

Han hade med sig alldeles rätt garn hem från Strikk och nu ligger Juliet blockad=utspänd på hans säng (det är dock JAG som blockat...)

Det är dessutom första gången jag blockar en stickning över huvud taget! Så redig jag har blivit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards