Alla inlägg den 13 september 2007

Av bohusstickan - 13 september 2007 14:55


Ja, då var linkoftan klar (den som syns längst ner på sidan när den ligger på stranden). Garn och mönster från Yll & Tyll. Är glad att den är klar men inte riktigt nöjd. Första större plagget jag stickat till mig själv på evigheter  (alltså inte en sjal, vantar etc.). Ärmarna blev lite konstiga och för korta.

Men det är en vacker havsblå färg och jag ska nog lära mig att tycka om den.

Och, bäst av allt, nu kan jag sätta igång med alla andra projekt som legat och väntat.

Har dock några önskemål från familjen först:

1. Maken vill ha raggsockor

2. Dottern vill ha en randig "marin" tröja

3. Sonen vill ha en ny mössa.

Själv vill jag sticka klart min spetssjal ur "Victorian Lace" samt sätta igång tusen andra projekt...

Som tur är går sockor och mössa ganska fort. Värre med dotterns tröja. Får skylla på att jag inte har något mönster (men typ 20 stickböcker och en pärm med mönster...)

Av bohusstickan - 13 september 2007 14:38


I helgen ska jag på stickkurs i tre dagar. Textilkonstnärinnan Britt-Marie Christoffersson kommer att hålla kurs i samband till sin utställning "Stickning- ett hantverk att utveckla" på kulturhuset Fregatten i Stenungsund.

Har redan sett utställningen två gånger och den är suverän. Så nyskapande och man vill genast testa allt.

Stort plus för att hon hittat till lilla Stenungsund (utställningen har vandrat runt Sverige). Förhoppningsvis hinner hon också få njuta av vårt vackra Bohuslän lite.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards