Direktlänk till inlägg 1 oktober 2007

Nytt garn till spetssjalen

Av bohusstickan - 1 oktober 2007 14:45


Så kom det nya garnet till spetssjalen ur Victorian Lace Today.

Men, som Annette på Garnhärvan sagt i telefonen; garnet har inte alls samma färgnyans!

Hjälp.

Det är otroligt vackert, verkligen JEANSBLÅTT som färgen heter och som är en av mina favoritfärger MEN sjalen jag stickar är INTE jeansblå, den är gråblå.

Vad göra??

Återstår:

1. sticka på spetskanten med det nya garnet och tänka att det regnar (inte lockande)

2. repa upp det jag stickat av bården och stick hela bården med det nya garnet OCH fortfarande hoppas att ingen märker något

3. repa upp hela kanten plus en bra bit av sjalen (HUR MYCKET?) och sedan sticka bården med det gamla garnet (mest arbetskrävande men mest lockande - det blir säkert snyggast och dessutom får jag behålla det nya garnet till något vackert).

Någon som har några andra tips?????



 
 
Susilull

Susilull

2 oktober 2007 21:49

Åh så retfullt när det blir så här!! Skulle det funka om du hittade ett enfärgad garn att sticka spetsen i, som stämde med någon av färgerna i sjalen...?

http://www.susilull.blogspot.com

 
teresa

teresa

3 oktober 2007 09:57

Vilket jättebra tips!! Ska genast ge mig iväg o leta efter enfärgat garn. TACK!! (Att jag inte tänkt på det, men jag var väl för förbittrad...)

http://www.bohusstickan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bohusstickan - 9 november 2007 10:55

Trivs mycket bättre på blogger så där blir jag kvar. VÄLKOMMEN!   http://bohusstickan.blogspot.com ...

Av bohusstickan - 3 november 2007 13:34

  Länge har jag tänkt byta blogg-ställe. Det är så svårt att få till alla funktioner på bloggagratis (dvs här). Så nu gör jag en test på blogger istället. Kolla http://bohusstickan.blogspot.com. ...

Av bohusstickan - 1 november 2007 21:27

  Idag har jag varit hos en kompis med skolledig son. Bilen har tillfälligt "lagt av", så vi fick åka kollektivt. Och tänk, så mycket man hinner sticka mellan Göteborg och Kungälv! Sockorna i Regia-garnet blir riktigt fina. Jättekul garn att sticka ...

Av bohusstickan - 1 november 2007 20:55

Det var härligt i Småland. Vackert, rofyllt. Intressant att titta på glas på både glasbruk och Smålands museum. Fick en hel del stickat också. Bland annat ett par vantar.           * * * Och naturligtvis hittade jag en garnaffär...i Falkenberg, på v...

Av bohusstickan - 31 oktober 2007 14:25

  Var på Röhsska igår och såg premiären av filmen "Stickspår - från nödhjälp till världssuccé" av Kjell Andersson. En film om Bohus Stickning och den var fantastiskt intressant. Ett stycke kulturhistoria, åh, så bra den var. Dessutom fick man ett gl...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards