Alla inlägg under oktober 2007

Av bohusstickan - 19 oktober 2007 13:50


Maken får högsta betyg!

Han hade med sig alldeles rätt garn hem från Strikk och nu ligger Juliet blockad=utspänd på hans säng (det är dock JAG som blockat...)

Det är dessutom första gången jag blockar en stickning över huvud taget! Så redig jag har blivit...

Av bohusstickan - 18 oktober 2007 12:24


Stickade MÅNGA timmar igår för att bli klar med min "Juliet". Och vad händer, kl. 22 när jag har ETT HALVT VARV kvar (plus avmaskningen)? Jo, naturligtvis tar garnet slut!! Har nu dragit i alla garnsnoddar för att få till den ynka meter eller två som saknas. Men icke, den här gången har jag varit SÅ redig och inte lämnat några garntottar alls.

Så nu är snäll make satt att vandra till Strikk i eftermiddag och be flickorna leta fram mer garn. Och maken som inte ens vet var Strikk ligger (vilken allmänbildning...)


* * *

Och ikväll är det dags för min Textilgrupp, som vi kallar oss. Idag ska vi ha "hemlisbyte" och jag är väldigt sugen på att visa vad jag köpt till en viss person. Men hur skulle det gå, ifall hon läser min blogg??

Väldigt spännande ska det bli att se vad jag får också. Alltså nytt stickprojekt ikväll, kul!

Av bohusstickan - 17 oktober 2007 16:39


När jag kollade böcker, hittade jag detta mönster i boken "Rialto" av Debbie Bliss. Hm.... Namnet, mönstret ... väldigt likt "Juliet" som jag köpt från Zephyr...

Vem var först??

Som den jurist jag är, någonstans långt under alla garner, får jag mig en funderare.

Men - den är snygg den här Juliet också.

Faktiskt nästan snyggare.


Av bohusstickan - 17 oktober 2007 12:52

Ja, då var det dags igen...

Undrade vad det var för vackert rosalila i den i övrigt brunrisiga rabatten...? Jo, gräslöken blommar!! 17 oktober....

Och min vackra blomma, som jag köpte i Norge för några år sedan och som jag inte vet namnet på, och som i år inte velat blomma på hela sommaren, NU har den bestämt sig för att slå ut... när den eg. borde bo inomhus så här års...





Men men, med detta nya klimat kanske jag kan förverkliga min dröm om att bli vinbonde, i Bohuslän....

Tänk; vin, får och eget garn....

Tur att man har drömmar.

Av bohusstickan - 17 oktober 2007 08:38

Repade upp och stickade om "Juliet". Nu är den inte längre stickad i rätstickning (som jag inte tycker om alls) utan i slätstickning. Blir mycket snyggare - nu gillar jag den igen.

Så nu har jag bestämt mig för att bli en riktigt GOD stickerska som gillar att repa upp och sticka om...

Nu när jag t.o.m., sen omsider, lärt mig att sticka provlappar inför större projekt.

Dessutom fick jag, som en liten bonus, ett skönare garn att arbeta med efter upprepningen. Nu "fyller" garnet inte så mycket längre, också mycket bättre, för jag gillar inte tjocka tröjor.


Av bohusstickan - 13 oktober 2007 16:48


Dagens jobb; att repa upp...

Bläh, vad tråkigt.

Den blå lilla mössan har redan repats upp en gång och stickats om, så den duger.

Tonårsmössan visade sig vara för vid, så här är det dags att repa upp (dubbel tråd alpacka, olika sorter, inte lätt).

Och så min svarta "Juliet"; så stor den blivit. Som ett hus.

Så nu ryker den också.

Usch, jag tror jag får ta fram spetssjalarna ett tag tills jag hittar lusten igen. Jag avskyr att repa upp.


Eller varför inte börja på en svart sjal i Kidsilk? En sådan har jag längtat efter länge.

Frågan är; hur många projekt får man liksom ha på gång samtidigt? Och vem sätter ribban? Luther??

Av bohusstickan - 11 oktober 2007 13:49




Vad kul att Doris Lessing får årets nobelpris i litteratur. Dels för att det är en KVINNA som får priset och dessutom för att Doris Lessing är intressant att läsa.

Jag rekommenderar hennes självbiografi, i "Under huden" och "Vandra i skugga". Jättebra.

Dessutom är hon en söt liten tant.


Av bohusstickan - 10 oktober 2007 14:19


Ur led är tiden, för inte ska väl äppelträdet blomma i oktober??!









Men Juliet växer vidare,

för hon är helt årstids-obunden...





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards