Alla inlägg under oktober 2007

Av bohusstickan - 9 oktober 2007 10:22


 


 Till systern som tyckte att stickblogg och

framförallt namnet Bohusstickan

var tantigt säger jag bara:


join the

 Sexy Knitters Club

Sexy knitters unite! Let's join together to eliminate the misconception that knitting is for old ladies in rocking chairs once and for all!

 *  *  *


Kolla bara "Juliet" och säg sen att den är tråkig!!

Av bohusstickan - 9 oktober 2007 10:06

Det blev svart garn. Hade en massa andra idéer, men så dåligt med färger de hade på Strikk. Och svart är ju alltid ett säkert kort, så...

Vackrast är faktiskt knapparna, i svart pärlemor, som jag köpte hos KnappKarlsson.

Garnet är en tråd ull och en tråd bomull, en skön blandning. Ev. stickar jag i lite glittrigt garn efterhand.

Kul med en stickning på stickor 6 - det går så fort.


Och så fortsätter jag några varv då och då på den benvita sjalen. Härligt när man "lär sig" mönstret, då går det som en dans... och får bara repas upp då och då...

Av bohusstickan - 8 oktober 2007 09:37

Här är böckerna jag beställde igår; "Knitting Ganseys" och "Favourite Socks".

Tonåringen vill ha vackra strumpor och maken som sagt en gansey. Lämpliga julklappar. Börjar kanske bli dags för sådant nu? (Sonen vill bara ha tv-spel och jag vill ha en resa till ett varmare klimat...)

Av bohusstickan - 7 oktober 2007 15:54



Åkte en tur med båten

idag, säsongens sista. Helt

underbart!!

Nästan ensamma på havet,

förutom en ensam seglare

och en motorbåt på jakt efter hummertinor. Det blåste,

skvätte och slog och jag bara

älskade det!

"Om du blir så här lycklig

varje gång du får åka båt,

ska du få åka varje helg"

sa maken.

Inte sant, för på tisdag ska

den upp på land, så då får jag

hitta annan lycka.


Kanske de två nya stickböckerna

jag beställde igår? Ska sticka en

gansey (fiskartröja) åt maken (till nästa båtsäsong...)

Annars har jag fullt upp med att sticka mössor åt barnen.


Och imorgon ska jag köpa garn

till "Juliet".

Stickningen håller mig vid liv.


Av bohusstickan - 4 oktober 2007 16:41


ÄNTLIGEN vågade jag; handla över nätet. Nu har jag beställt mönstret till "Juliet" - kostade typ 36 sek(alltså var det inte priset som var problemet).

Wow, nu behöver jag garn. Och gissa om jag inte alls vill ta det återanvända Alaska-garnet längre, nej, här krävs nytt, fräscht, inspirerande, dyrt...


Av bohusstickan - 4 oktober 2007 10:19


Vilken lycka!!

Planterade en klematis för två eller tre år sedan. Men det ville sig aldrig, så jag har t.o.m glömt vad det är för sort.

Och så idag, en kylig morgon i oktober; en blomma!!!

Sån´t gör en hel dag för mig, för är det något jag tycker ännu mer om än stickning så är det vackra blommor.

Välkommen, lilla blomma!

Av bohusstickan - 4 oktober 2007 10:09

I 17 år har den legat i garderoben, den första tröjan jag stickade i förälskad enfald åt min make. ENBART använd till jul, som utklädnad till  årets tomte.

Nu tog jag mod till mig och repade. (LIte kvar, som synes.) Tufft jobb, för gud vad noggrann jag var på den tiden! Alla garntottar satt som berget.

Men nu har jag iaf massor av garn (Drops Alaska).

Kanske det blir en "Juliet"? Får klura på saken under dagens långpromenad.

Av bohusstickan - 1 oktober 2007 14:57

Åh, den är så himla fin, toppen Juliet från Zephyr Style!

Nu vann den dessutom Sexy Knitters Knitalong (tillsammans med en annan tröja) så nu vill jag börja sticka den direkt! (Därmed är ju dessutom spetssjals-problemet ur världen för ett tag... Huvudet i sanden, kallas det...).

Men jag gillar inte riktigt att handla med kontokort över nätet, så hur ska jag få tag i mönstret? Anyone??

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards